søndag den 4. december 2011

"Julemanden i skorstenen" Kage/"Santa Stuck in Chimney" Cake

Min 12 årige søn skulle til overnatningsstævne i håndbold, og jeg havde lovet at lave kage. Det er da det mindste man kan gøre, når man ikke har bil, og derfor ikke kører til kampene:

I promised to bake a cake for my 12 year old son's handball tournament/sleepover. That is the least I can do, since we don't have a car, and therefore can't help with carpools for the games:


Det havde nok ikke været nødvendigt at lave en fondantkage, men jeg havde rigeligt overskud, da jeg startede med at lave pynten. Jeg havde så ikke planlagt at have sygt barn og syg mand hjemme, men når jeg nu var startet på taget, ville jeg gerne lave det færdigt, og så sprang jeg over hvor gærdet var lavest, og lavede kagen af en kageblanding. Jeg lavede 2 drømmekager, hvor den øverste er vendt på hovedet, så fyldet er i midten. Kagen skulle kunne stå fremme i mere end de 4 timer max, der gælder for kager med flødefyld, så det var en god løsning. Taget er lavet af Cocopops Treats, sneen er RI og resten af pynten er lavet af fondant.

I didn't have to make a fondant covered cake, but I had lots of energy when I started making the decorations. I hadn't planned on having a sick kid and husband home, but since I had already started on the roof, I wanted to finish it. So I went with the easy solution on the cake and used a cakemix. The roof was made of Cocopops Treats, the snow is RI and the rest of the decorations were made of fondant.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar