tirsdag den 22. november 2011

MineCraft kage/MineCraft Cake

Jeg var vist så utilfreds med denne kage, at det startede en næsten 3 måneder lang hiatus fra bloggen. Nu har dette indlæg ligget og ventet på at blive udgivet lige så længe, men nu er den vist kommet nok på afstand, til at jeg kan grine ad den :)

Apparently I was so disappointed with this cake, that it started a 3 month long hiatus from my blog. This post has been waiting to get published for just as long, but I guess it has finally been long enough to enable me to just laugh at it all.

Jeg plejer at sige, at planlægning er mindst halvdelen af arbejdet, når jeg laver kage, og nu har jeg så beviset på en dårligt planlagt kage. Jeg manglede jo inspiration til denne kage, og havde dårligt nok en idé, da jeg begyndte at bage. Men jeg fik da bagt 2 Mudcakes og fyldt den ene med After Eight Creme, og den anden med Skildpadde Creme og Hindbærmousse. Da jeg arbejdede ud fra løse idéer, var denne kage simpelthen ikke gennemtænkt, og det kan ses:

I usually say, that planning is at least half the work, when I make a cake and now I finally have proof of a poorly planned cake. I was lacking inspiration for this cake as mentioned before, and barely had an idea when I started backing. I did manage to bake 2 Mudcakes though and filled one with After Eight Creme and the other with Caramel-Chocolate Cream and Raspberry Mousse. Since I was working from loose ideas only, this cake was simply not thought through, and it shows:



Jeg kunne lave en alenlang liste over problemer med løsninger, der gav flere problemer, men lad os bare nøjes med at sige at tern er svære, når linier skal flugte både på sider og top. Tern i flere lag, og flere forskellige højder, giver bare endnu flere problemer, men værst var jo nok, at jeg havde fyldt begge kager, og skulle så lave niveauforskydninger i lagkage - det er altså ikke særlig genialt, for at sige det mildt, når man skal dele en kage i lag, og tern højden siger, at du skal dele kagen midt i fyldet (!!!). Resultatet var selvfølgelig en ustabil, og levende kage, som kunne have været meget mere medgørlig, hvis den bare var en fast skærekage...

I could make a long list of problems encountered and solutions that presented more problems, but lets just say that squares are hard to make, when you need lines to meet up at both sides and top. Layered squares and varying heights just adds to the problems, but the biggest problem was that  I had already filled both cakes and needed to make different layers where the square size demanded I split the cake in the middle of the filling! Of course the result was an unstable and very much alive cake, which would have been so much more manageable if only it had been a firm sponge.


Drengen var dog som sædvanligt meget glad for kagen, og det er trods alt det vigtigste. Desuden var det rigeligt af velsmagende kager, så hvis vi ikke vandt point på dekorationen, så klarede smagen det vist nok i år:

The boy was still happy as usual and that is all that matters after all. Besides, we had plenty of extremely well tasting cakes, so any points lost on decoration, was made up for in taste:







Der var nemlig bagt Chocolate Chip Cookies og Peanutbutter Cookies, Toblerone Kage, Mars Kage, Grøn Aero Kage og Dajm Islagkage foruden Chococolate Mudcake Cupcakes med Hindbær IMBC, Banan Cupcakes med Chokolade smørcreme og Nati's Caramel Mudcake Cupcakes med IMBC..

We had baked Chocolate Chip Cookies and Peanutbutter Cookies, Toblerone Cake, Mars-bar Cake, Mint Aero Cake and Dajm Icecream Cake besides the Chocolate Mudcake Cupcakes with Raspberry IMBC, Banana Cupcakes with Chocolate BC and Nati's Caramel Mudcake Cupcakes with IMBC...

2 kommentarer:

  1. Hihihihi ja sådan kan det nogen gange gå... Det tror jeg vi alle kender !

    Og hold da også lige op, der er mange tern på den kage !!!

    Godt at den bragte lykke, selvom du ikke var tilfreds !

    Hyggehygge
    marianne

    SvarSlet
  2. Haha, jeg tror jeg fik lært, at hvis jeg ikke tror, at jeg kan lave det, så det ser pænt ud, så er det bedre at lade være - at kende sine egne begrænsninger er da en vigtig lektie at lære :)

    SvarSlet