fredag den 25. november 2011

Pirat Cake Pops/Pirate Cake Pops

I disse dage, så planlægger mine børn altså hvad der skal være på deres fødselsdags kage op til et halvt år i forvejen, og min nu 6-årige, havde snakket om hans ønskede Avatar-kage (Asiatisk animation serie, ikke Cameron's blå version) endnu længere end det. Og så kommer han hjem fra en børnefødselsdag en uge før sin egen, og laver hele molevitten om. Han havde været til verdens sejeste pirat fødselsdag, så nu ville han absolut også have en piratfest!!

These days my kids plan their birthday cake up to 6 months in advance, and my now 6 yo son had been talking about this Avatar Cake (Asian animation series, not Cameron's movie) that he wanted for even longer than that. Then he comes home from a birthday party he attended a week before his own, and suddenly all plans are changed. He had been at the coolest ever pirate party and of course wanted one of his own now!



Så var de godt at have både hvid, rød og sort Candy Melts hjemme. Idéen var oplagt, da jeg har set adskillige pirat cake pops før. Jeg har desværre ingen links til inspiration, da jeg kun har set dem, når jeg har kigget efter andre idéer, og derfor ikke har gemt siderne.

I had white, red and black Candy Melts, so I didn't have to think too hard about what to do, as I have seen several pirate cake pops before. Unfortunately I can't provide any inspirational links, as I have only seen them when looking for other ideas, and therefore haven't saved any pages.

Der var kun det lille bitte problem, at der er en dreng med sukkersyge i klassen. Jeg stræber altid efter at tage hensyn til allergier, sygdomme og trosretninger, men foretrækker at planlægge det, så alle får det samme. Med den indstilling, så burde jeg slet ikke lave cake pops til denne klasse, men jeg må indrømme, at når nu mine børn forventer pyntede kager m.m. til deres fødselsdag, så har jeg heller ikke lyst til at skuffe dem. Så jeg gik på kompromis og lavede en enkelt sukkerfri Sørøver Kaptajn Cakepop, med hvad jeg nu kunne finde hos den nærmeste købmand: Sukkerfri marcipanbrød, hvor jeg pillede chokoladen af, og så overtrukket med sukkerfri chokolade og pyntet med Nellie Dellies.

I only had a minor problem as one of the boys in the class is a diabetic. I have always tried to accomodate people with allergies, illnesses and religious beliefs and preferably plan it, so everyone gets the same. As such I shouldn't have made cake pops for this class at all, but I must admit that now my kids expect decorated cakes etc on their birthdays, I don't want to disappoint them. So I compromised and made a single sugarfree Pirate Captain Cakepop using what I could find at the local grocery, which wasn't much: Sugarfree marzipan coated in sugarfree chocolate and decorated with sugarfree candy.

1 kommentar: