onsdag den 31. august 2011

Minecraft Cake Pops

Min søn fyldte 12 år i sidste uge, og selvfølgelig ville han have Minecraft cake pops med i skole. Det burde jo ikke være noget problem, men jeg må indrømme, at det var altså ikke så nemt at lade sig inspirere af et spil med dårlig 80'er grafik, hvor alting bare er lavet af firkantede blokke :/ Men hvad man ønsker, skal man få:

My son turned 12 last week and of course he wanted to bring Minecraft Cake Pops to school. That really should have been a piece of cake, but admittedly, I found it extremely difficult to get inspired by a game with horrible 80's graphics, where everything is square :/ But he got the blocks he wanted:


Værre er det, at han har ønsket samme tema til hans kage, som jeg skal lave til klassen kommer på lørdag... Hvordan jeg skal undgå at det kommer til at ligne en "første gangs" kage, aner jeg ikke, men prøve, det må jeg jo :)

I am more worried about the cake, that I need to make for his party this Saturday, as he still wants the same theme... I have no idea, how to avoid it ending up looking like a "My First Cake"- project, but I will definitely try :)


Selv fårene er firkantede!
Yes, even the sheep are blocky!



4 kommentarer:

  1. Minecraft hitter også stort her hjemme :o)
    Jeg tror jeg ville lave en kage i flere små etager og overtrække dem med grøn fondant og så male siderne af kagen, så man får jorden og dens detaljer med. og så lave et simpelt hus i gråt.
    Jeg ved ikke hvor meget du kender til spillet men, der findes gule og røde blomster hist og her, kaktuser, får, kør, grise, grønnes slimet mænd, træ kister, jernbane spor med en lille vogn til lige som dem i de gamle miner, der er også hunde som ikke er rigtigt firkantet og høns, jeg kan blive ved.
    Glæder mig til at se hvad du kommer op med :o)

    SvarSlet
  2. Tak for alle oplysningerne - ville ønske at jeg havde fået noget bedre ud af det. Jeg brugte jernbanesporet og vognen, og det var også noget af det eneste jeg kunne li´ved kagen, så tak :)

    SvarSlet
  3. Åååh. De er SÅ fine! Vil rigtig gerne selv lave Minecraft-inspireret kage, eftersom jeg har brugt al for mange timer på det spil, hehe. Hvad har du brugt som 'glasur' på jordblokkene? Er det Candy melt? (som jeg absolut intet kender til, idet jeg er en nybegynder indenfor denne fantastiske kageverden)

    Venlig hilsen

    En mindre nørdet 23-årig pige :D

    Ps. Har set siden før, rigtig fine ting herinde! :)

    SvarSlet
  4. Tak, og ja - det er candy melts, som jeg har overtrukket med. Og velkommen til den fantastisk underholdende, men tidskrævende hobby, som kageverdenen er - lidt lige som MineCraft ik'? :)

    SvarSlet