fredag den 4. maj 2012

Dåbskage / Christening Cake

En tidligere kollega ønskede sig en dåbskage til sin lille søn. Jeg fik frie hænder, så længe den var blå, og jeg valgte at benytte mig af muligheden for at bruge mine patchwork cutters:
A former colleague wanted a Christening cake for her son and the only requirement was the colour blue, but other than that the design was all up to me, so I chose to finally use my patchwork cutters:


Lille Magnus har det fineste røde hår, men da jeg ville male håret på babyen, opdagede jeg, at jeg har alt for få pulverfarver uden glimmer (og så fimset er den lille dreng jo ligesom ikke - endnu i hvert fald), men det lykkedes at få den ønskede farve ved at blande Skintone og Primrose.
Baby Magnus is a redhead, but to my dismay, I  discovered that I have way too few non-glitter dusts (and he is not that into sparkling hair-products - yet at least), but I managed to get the colour I wanted by mixing Skintone with some Primrose.


Kagen indeholdt Lette Lagkagebunde med Hindbær Mousse og Chokolade Ganache. Den er smurt op med Chokolade Smørcreme og overtrukket med Wilton's fondant.
The cake was made with classic sponge layers, filled with Raspberry Mousse and Chocolate Ganache, coated with Chocolate Buttercream and covered with Wilton's fondant.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar