mandag den 9. april 2012

Påske kage / Easter Cake

Jeg havde besøg af min lille søster og hendes kæreste i påsken, så jeg ville også lige lave en lille kage. Egentlig havde jeg vilde planer om pynt, men kunne ikke helt beslutte mig for én af de mange (alt for) vilde idéer, og når jeg nu endte med at bruge en hel del tid på cakepops, macarons og cupcakes også, så endte jeg med at det hellere skulle være noget hurtigt, for at jeg kunne nå det hele. En gang imellem er det også rart at lave en kage, hvor pynten tager under en time at lave (ja, jeg er altså langsom):
My sister and her boyfriend visited during Easter, so I wanted to make a small cake also. Originally I had lots of crazy ideas for decorating, but couldn't really decide on one of the many (way too) crazy ideas, so when I ended up using a whole lot of time on cakepops, macarons and cupcakes as well, I finally decided to be reasonable and make something simple, so I would have time for it all. Once in a while it is also nice to make a cake where the decorations take less than an hour to make (yes, I really am that slow):


For ikke at vække mandens vrede, når jeg nu havde gang i kageriet i så mange dage i træk, så måtte det blive hans yndlings: Mudcake med After Eight Creme, smurt op med Chokolade Smørcreme og overtrukket med PME Sugarpaste, som jeg ikke har prøvet før, men helt sikkert vil bruge igen - den er helt vildt nem at overtrække med. Blød som Satin Ice, uden at tørre så hurtigt.
So as not to encur the husband's wrath, after caking for so many days, I decided it was safest to make his favorite: Mudcake with After Eight Creme, covered in Chocolate Buttercream and PME Sugarpaste, which I haven't tried before, but definitely will be using again - it is really easy to cover a cake with. Soft and pliable like Satin Ice, without drying out as fast.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar