fredag den 13. april 2012

Flæse Kage / Frilly Cake

Denne kage har jeg lavet sammen med min ældste datter til en af en hendes veninder. Hun bagte og lavede fyld, og så lagde jeg kagen sammen og smurte den op mens hun var i skole, så den var klar til at hun endelig kunne lære at overtrække med fondant, da hun kom hjem. Jeg havde med vilje planlagt designet, så det kunne skjule evt folder hun kunne komme til at lave på siderne af kagen, men hun lavede slet ikke nogen, men fik bare nogen luft bobler ovenpå kagen. Så nu regner jeg med, at hun selv kan klare kagerne til veninderne fra nu af - så kommer jeg nok bare til at klage over manglen på anledning til at pynte kager...
I made this cake with my daugter for one of her friends. She baked and made the fillings, and I filled and buttered the cake while she was at school, so it was ready for her to finally learn how to cover a cake with fondant as soon as she got home. I had planned the design on purpose to be able to cover any folds she might make in the fondant on the side of the cake, but she didn't make any and only had a few air bubbles on top of the cake. So I guess she can handle all the cakes for her friends on her own now, and all I am left with is my own complaints about the lack of occasions to make cakes...


Jeg blev inspireret til at lave flere flæsekager ved at se alle de romatiske kager, som DafiCake laver for tiden. Jeg bestilte jo for lang tid siden en flæse cutter til en Dåbskage som blev væk i posten, og derfor først nåede frem lang tid efter, så nu fik jeg endelig brugt den.
I was inspired to make a frilly cake by watching all the romantic cakes that DafiCake makes these days. A long time ago I ordered a frill cutter for a Christening Cake, but it ended up lost in the mail and didn't get to me in time, so now I finally had the chance to use it.

Kagen var iøvrigt Lette Lagkagebunde med Blåbærmousse og Hvid Chokoladecreme med Dajm, opsmurt med Chokolade Smørcreme og overtrukket med PME Sugarpaste.
The cake was Sponge Cake Layers with Blueberry Mousse and White Chocolatecreme with Dajm and covered with Chocolate Buttercream and PME Sugarpaste.

5 kommentarer:

  1. det er dog en af de flotteste kager, jeg endnu har set. Utrolig flot. Kh sanne

    SvarSlet
  2. Tusind tak Sanne. Det var jo noget af en kompliment :)

    SvarSlet
  3. Hvor er den flot, enkel og så alligevel ikke !

    Hyggehygge
    Marianne

    SvarSlet
  4. Jeg er vild med flæserne og sløjfen, rigtig flot "tøse" kage

    SvarSlet