lørdag den 21. maj 2011

Cake Pops og/and Brownies

I sidste uge fik jeg rigtig kagehygget med børnene, men fik bare for travlt til at opdatere bloggen. Fredag skulle den 17-årige have kage med på gymnasiet. Hun bagte selv Brownies med Blank Chokoladefrosting , og der er ingen herhjemme, der har hørt, at man ikke kan pynte brownies, så de fik lidt fondant-blomster som pynt.

Last week I had fun caking with the kids, but just got too busy to update the blog. Friday the 17-year old needed to bring cake to school. She baked Brownies with Glossy Chocolate Frosting herself, and noone in this house has apparenty heard, that you can't decorate brownies, so they were decorated with some fondant flowers.


Jeg tror hun næsten er alene om at holde deres kageordning i live  - i hvert fald var det ikke en måned siden, at hun lavede  Banan- og Mudcake Cupcakes med Chokolade Smørcreme, som også var pyntede med fondantblomster. Hun bager selv, men får lidt hjælp med pynten - mest fordi hun altid har travlt med skole, lektier, arbejde, håndbold, fodbold osv osv - så hende skal vi nok få en kagepyntepige ud af.

I think she singlehandedly keeps their cake rota alive - at least it hadn't been a month since she made Banana and Mudcake Cupcakes with Chocolate Buttercream, which were also decorated with fondant flowers. She does the baking on her own, but gets some help with decorations - mostly because she is always busy with school, homework, work, handball, football etc etc - so we will make a cakedecorating girl out of her soon enough :)


Lørdag lavede jeg Cake Pops med den 5-årige. Da jeg kun havde lyserød candy melts, blev vi enige om at lave grise. Jeg kunne ikke komme i tanker om andet ikke-piget lyserød at lave, og han var helt klar - dog mente han, at vi havde brug for lillesøsters gris, så vi havde noget at lave efter :)

On Saturday I made Cake Pops with the 5 year old. Since I only had pink candy melts, we decided to make pigs. I couldn't think of anything else to make that was non-girly but pink, and he was totally ready - he just thought we needed little sister's pig to model from :)


Da jeg så ville finde mine candymelts, så jeg kunne farve fondanten i nogenlunde samme lyserøde farve, så viste det sig, at det altså var røde og ikke lyserøde candy melts jeg havde. Men nu var han jo så opsat på at lave grise, så jeg endte med at prøve at blande hvid chokolade med de røde candy melts og det fungerede da også fint nok... heldigvis :)

When I went to get my candy melts, so I could make the fondant approximately the same pink colour, it turned out to be red, and not pink candy melts I had. But now he was determined to make pigs, so I ended up trying to mix white chocolate with some of the red candy melts and it fortuntely turned out fine.



Vi fik også taget billeder, så jeg kunne lave en "How-to-do", så den kommer senere.

We also got some pictures taken, so I could make a "How-to-do", so there will be a post about that later.

Søndag lavede vi så romkugler af rester af mudcake og chokoladesmørcreme.

On Sunday we made truffles with mudcake-cutoffs and chocolate buttercream.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar