tirsdag den 19. februar 2013

Thomas Tog Kage / Thomas the Tank Engine Cake

Jasna havde egentlig ønsket sig en 3D kage af Thomas, men med meget lidt varsel, og med en anden kage, der skulle være klar dagen før, havde jeg simpelthen ikke tid til at gennemtænke projektet, for at undgå evt problemer med en så høj kage (med fyld) skåret i form, så hun måtte "nøjes" med denne kage i stedet for, og jeg var i hvert fald tilfreds med den:



Den nederste kage var en chokoladekage med Blåbærmousse og og Hvid Chokoladecreme m. Daim, bjerget var ren chokoladekage, begge smurt op med Chokolade Smørcreme og overtrukket med Wilton's fondant. Træerne var lavet af romkugledej overtrukket med fondant.
The bottom tier was made of Chocolate Cake with Blueberry Mousse and White Chocolate Cream with Daim (crunchy butter almond bar covered in milk chocolate), the mountain was pure Chocolate Cake, both coated with Chocolate Buttercream and covered in Wilton's fondant. The trees were made of fondant covered truffles.

5 kommentarer:

  1. Hej

    Først en KÆMPE ros til dine MEGET smukke kager. Jeg står i en forfærdelig situation mine 2 unger skal holde fødselsdag søndag d. 7/4 og vi havde i den forbindelse en aftale med en, at hun skulle lave en kage til min søn og datter. Nu har hun så lige meldt fra og jeg har 2 ulykkelige børn :( Vi kæmper så med lys og lygte for at finde en der kan lave en kage til dem. Temaet er Angry Birds og til datteren kunne jeg godt tænke mig noget med en hello kitty kage bare til hende :)

    Håber du kan hjælpe.

    MVH Rikke
    mail. superrikke@hotmail.com

    SvarSlet
  2. Hejsa Elsker dine kager/blog ... Ved ikke lige hvor jeg kan skrive til dig, men kan ikke finde en email ...
    Jeg har en opskrift hvor tingene er i cup mål og når jeg googler det skrives der forskellige ting f.eks nogle skriver 1 cup flour er 125 gr et sted og et andet 140 gr...Så jeg er lidt forvirret...
    ville så spørge dig om hjælp :)
    1 cup mel - 1 cup suk - 1 cup olie - 1 cup vand - og hvis der står ½ sukker hvor meget er det :)

    Kh Nathalia ;) Håber du kan hjælpe

    SvarSlet
  3. Problemet er at cupmål er et volumen mål og ikke et vægtmål, og derfor får du forskellige ting at vide, da vægten kan variere. 1 cup er helt præcist 2,4 dl, men de mål du efterspørger, ville jeg få til:
    1 cup mel = 128 g
    1 cup sukker = 201 g
    1 cup olie = 2,4 dl el 225 g
    1 cup vand = 2,4 dl el 240 g
    1/2 cup sukker = 100 g

    SvarSlet
  4. That is an extremely smart written article. I will be sure to bookmark it and return to learn extra of your useful information. Thank you for the post. I will certainly return.

    SvarSlet
  5. I am extremely impressed along with your writing abilities and also with the format in your blog. Stay up to the excellent high quality writing, it's rare to find a nice weblog like this one these days.

    SvarSlet