torsdag den 21. juni 2012

Spiderman Kage / Spiderman Cake

Denne kage lavede jeg til min tidligere kollega's søn at have med i børnehaven. Kagen var den 7. kage på 10 dage, og der var så meget stress på til sidst, at jeg desværre ikke fik taget et ordentligt billede. Og jeg var kun lige færdig med kagen, da jeg fik at vide, at vi kunne flytte ind i vores lejlighed næste dag, hvilket var 3 uger tidligere end jeg havde regnet med, så jeg har ikke haft tid til at blogge - jeg var jo ikke engang begyndt at pakke!
I made this cake for my former coworker's son to bring to play school. The cake was the 7th cake I made in 10 days, and things were so stressed at the end, that I didn't manage to get a good picture of the cake. Right after finishing the cake, I found out we could move into our new appartment the next day, which was 3 weeks earlier than expected, so I haven't had time to blog - I hadn't even started packing!


Kagen var en Chocolate Chip Kage, fyldt og smurt op med lys Chokolade Smørcreme og overtrukket og pyntet med fondant.
Jeg havde købt en ny sølvfarvet fødevaretusch til at tegne stregerne på spiderman, men jeg har altså kun haft dårlige oplevelser med disse tuscher - den holdt nemlig op med at virke ca halvvejs, så jeg gjorde den færdig med en gammel sort jeg havde til at ligge (overraskende lille farveforskel), og lovede mig selv (endnu en gang) aldrig mere at planlægge en kage, hvor tuscher skal bruges. Lad os så se, om jeg husker det løfte....

The cake was a Chocolate Chip Cake, filled and coated with Milk Chocolate Buttercream and covered and decorated with fondant.
I had bought a new silver food pen to make the lines on Spiderman, but I have only had bad experiences with these pen - this one stopped working halfway, so I finished it with an old black pen (surprisingly small difference in colour) and promised myself (yet again!), to never ever plan a cake involving food pens again! Lets see if I remember this time....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar